Rabbi levele az imámoknak: Az iszlám elismeri a zsidók jogát Izraelhez
Egy ortodox rabbi levelet ír az iszlám tudósoknak, azzal érvelve, hogy a Korán kötelezi őket arra, hogy elismerjék a zsidó nép jogát Izraelhez.
A Korán elismeri a zsidó nép jogát Izraelhez, és a hívő muszlimok is kötelesek ugyanezt tenni – érvel egy izraeli ortodox rabbi az iszlám tudósoknak írt levelében.
Oury Cherki rabbi, a jeruzsálemi Machon Meir jesiva algériai születésű előadója és a Brit Olam – Noahide World Center elnöke írta a levelet, amely a harmadik a “Híd a vallások között” című levelek sorában.
Levelét a rabbi iszlám tudósok egy csoportjának írta, hogy tisztázza az iszlám hit zsidó perspektíváját, és javítsa a zsidók és muszlimok közötti kapcsolatokat világszerte.
Ebben a harmadik levelében, amelyet a múlt héten tett közzé, Cherki rabbi azzal érvelt, hogy Izrael történelmi földjének zsidó ellenőrzése nem tartozik a Dar al-Harb (szó szerint a “Háború Háza”) kategóriájába. Utóbbi az iszlám ellenségei által birtokolt földet vagy az iszlám országoktól meghódított földet jelenti, amelyet a moszlim felfogás szerint vissza kell foglalni.
„A judaizmus és az iszlám közötti konstruktív párbeszéd egyik alapvető akadálya az a muszlim állítás, hogy a judaizmus vallás, de nem nemzet. A judaizmus szempontjából azonban a zsidó nemzet mindenekelőtt egy nemzet.”
Ezért Jakob minden leszármazottja a zsidó nemzet része, akár hisznek a Tórában, akár nem, és így Izrael földjének örökösei közé tartoznak.
A zsidó államot el kell ismerni az isteni ígéret megnyilvánulásaként, hogy Izrael nemzetét visszajuttatja földjére, amint azt az iszlám források többször is említik:
5,20 szúra:
“Tartsátok szem előtt Mózes szavait népéhez. Azt mondta: »Emlékezzetek népem arra a kegyre, amellyel Isten megajándékozott benneteket. Prófétákat támasztott közöttetek, királlyá tett benneteket, és megadta nektek azt, amit egyetlen más nemzetnek sem adott. Menjetek be népem a szent földre, amelyet Isten kijelölt számotokra. Ne forduljatok vissza, különben elvesztek.”
A Korán tehát elismeri Izraelt a zsidó nemzet történelmi hazájaként, írta Cherki rabbi.
Ezért Izrael Államot nem szabad idegen entitásnak tekinteni, amely rákényszeríti magát a muszlim világra (Dar al-Islam). Éppen ellenkezőleg, úgy kell tekinteni rá, mint az isteni igazságosság megvalósítására, ahogy az a Koránban és a Tórában található: a föld visszaadása jogos tulajdonosainak.
Cherki rabbi idézte az 1919. januári Faisal-Weizmann megállapodást is, amelynek értelmében Faisal Emír – a későbbi iraki király – jóváhagyta a Balfour-nyilatkozatot, Nagy-Britannia ígéretét arra, hogy támogatja a zsidó nemzeti otthon helyreállítását Izrael történelmi földjén.
“Meg kell említenünk, hogy 1918-ban találkozó történt Faisal Emír, Husszein, a Hijaz királyának fia és Chaim Weizmann, a Cionista Szervezet képviselője között, amely az 1919-es londoni megállapodáshoz vezetett az arab nemzeti mozgalom és a cionista mozgalom közötti együttműködésről.”
“Az Ábrahám fiai közötti testvériség alapján a béke boldog időszaka és a világ előrehaladása és megjavulása kezdődhet el.”
A levelezés Cherki rabbi és több tucat iszlám tudós között a muszlim világban a Hamasz október 7-i izraeli inváziója után kezdődött.
Az első levél megírása után Cherki rabbit meghívták az Egyesült Arab Emírségekbe, ahol találkozott Sheikh Muhammad Talib al-Shahival, az Iszlám Ügyek és Alapítványok Általános Hatósága Prédikációs Osztályának igazgatójával és Dr. Ali Rashid Al Nuaimival, az Egyesült Arab Emírségek Szövetségi Nemzeti Tanácsa Védelmi, Bel- és Külügyi Bizottságának elnökével.
A februári találkozón Al Nuaimi támogatta Cherki rabbi érvelését, miszerint Izrael Államot az iszlámban nem Dar al-Harb-ként kellene meghatározni.
„Ez hazugság, amit csak az elmúlt 100 évben agyaltak ki,” mondta Al Nuaimi. “Nem kell igazolnod a létezésedet; ez kétségtelen tény, a zsidók a Közel-Kelet részét képezik.”
worldisraelnews.com – George Hirn