Az EMIH nem támogatja a továbbiakban a baloldali médiát

Írta: Szombat - Rovat: Belföld, Hírek - lapszemle

Nem támogatja többé a baloldali médiát az Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség, ezt Köves Slomó, az EMIH vezető rabbija a HVG-nek adott interjúban jelentette be, hozzátéve, hogy a 168 Órát teljes egészében átadják Milkovics Pálnak a Pesti Hírlap tulajdonosának és a Klubrádióban meglévő kisebbségi üzletrészt is átadják neki. Az indoklás röviden az, hogy „a betegesen gyanakvó helyzet miatt”.

Köves Slomó

Így foglalta össze a Media1 a HVG-nek adott Köves interjút, amiből a hvg.hu is közölt egy részletet:

“HVG: A 168 Órában történteket – leváltott főszerkesztő, új tulajdonostárs – sokan úgy tekintik, hogy megkezdődött a lap átjátszása a Fidesz kezére, mit szól ehhez?

Köves Slomó: 2015-től kezdődően azért nyújtottunk segítséget a súlyos anyagi gondokkal küzdő 168 Órának és a megszűnés előtt álló Klubrádiónak, mert azt gondoltuk, hogy ezeken a felületeken lehetőségünk lesz a számunkra fontos társadalmi és kulturális üzenetek eljuttatására, nem utolsósorban az antiszemitizmus elleni harc kompromisszumok nélküli képviseletére. Nemcsak arra kértük nemzetközi támogatóinkat, hogy fektessenek be (a Brit Média Kft.-n keresztül) az egyes médiumokba, hanem a Klubrádió ingatlanát is megvásároltuk Arató Andrástól, és ingyenesen biztosítottuk az épületben a rádió működési feltételeit, beleértve az ő személyes irodáját is. Eszünk ágában sem volt beleszólni az újságírók napi munkájába – soha nem is vádolt ezzel minket senki –, de a kezdetektől betegesen gyanakvó, ellenséges légkörben saját céljainkat sem tudtuk érvényesíteni. Öt-hat év keserű tapasztalatai után fel kellett ismernünk, hogy a nyilvánosság politikai polarizáltsága és a hideg polgárháborús viszonyok miatt a helyzet egyelőre nem érett az általunk képviselt értékelvű megközelítésre.”

Rózsa Péternek volt egy műsora a Klubrádióban, ahol Köves gyakori vendég volt – veti fel a HVG a kérdést, mire a vezető rabbi úgy felel:

Négy év keserves harc árán sikerült elérni, hogy megszülessen ez a zsidó tematikájú műsor. Nagyjából ez áll szemben a hétszázmillió forinttal, amit a támogatóink az évek során elköltöttek a két médiumra. Be kellett látni, hogy ez a modell nem működőképes. Így támogatóink úgy döntöttek, hogy további két lépéssel hátrébb lépünk. A folytatáshoz egy olyan szakmai befektetőt kerestünk, aki komoly szakmai vízióval a további fenntartható működés lehetőségét tudja biztosítani. Őt a Pesti Hírlap tulajdonosa, Milkovics Pál személyében találtuk meg. Átadtuk számára az irányítási jogokat, és a folyamat végén a tulajdonosi jogokat is átadjuk.”

“HVG: Ezek szerint (a mostani, a sajtóban szereplő húsz százalék után) többségi tulajdont szerez majd Milkovics Pál a 168 Órában (azaz a Brit Média Kft.-ben), és a Klubrádió kisebbségi részvénycsomagja is az övé lesz? Mikor?

K. S.: Így van. Felelősen csak úgy lehet visszavonulni, ha ez egy hosszabb, organikus folyamat során történik meg.

HVG: Kérdés, hogyan? Az nem tölti el aggodalommal önt és támogatóit, hogy a Milkovics-féle Pesti Hírlap körül megjelent a Habony Árpádhoz köthető Lokál című kormányközeli lapnál vezetői pozíciót betöltő Keresztesi Péter, vagy az, hogy Milkovics jelezte az újságíróknak, hogy „kiegyensúlyozottabb” lapot szeretne, és az, hogy sokan távoztak a laptól?

K. S.: Nincsen okom kételkedni abban, hogy Milkovics úr vállalásainak megfelelően, a médiumok alapértékeit nem sértve formálja egy 21. századi, versenyképes sajtótermékké a 168 Órát. Nagyon ígéretesek az elgondolásai. Egyébként pedig bármi történt a 168 Órával, kezdve attól, hogy megmentettük, folyamatosan azt írta a baloldali média, hogy valójában a Fidesz áll a folyamatok mögött azzal a céllal, hogy beszántsák vagy áthangolják.” – áll többek között a HVG-nek adott Köves interjúban.

Az interjúban az EMIH vezetője azt is belengette, hogy a választásokra meglesz a Sorsok Háza, amerikaiak készítették el a kiállítás forgatókönyvét.

támogatás
Pop up banner
[popup][/popup]