Szombat előfizetés 2017

Egy tudósítás, több tévedés

Írta: ggy - Rovat: Archívum, Hazai dolgaink

Schiller-Szombat_banner-02_700x100px_Corsa_20160223

 Két, Budapesten járt munkatársa jelentését közölte a The Jerusalem Post nemzetközi kiadása 1990. októ­ber 6-i számában. A magyarországi zsidóság mai helyzetének valós té­nyei mellett sajnálatos módon – ta­lán a fordító hibájából – több téves megállapítás, ill. értesülés is nap­világot látott a tudósításban, amely főleg Zoltai Gusztávot, a MIOK ügy­vezető igazgatóját szerepelteti az információk forrásaként.

Zoltai úr a Szombat munkatársa előtt határozottan kijelentette: sem­mi olyat nem mondott a jeruzsálemi lap újságíróinak, hogy Izraelben ne fogadjanak magyar kormányférfia­kat addig, amíg „zsidók szenvednek ebben az országban”. Cáfolta az ügyvezető igazgató azt a neki tulaj­donított állítást is, hogy „mindannyiunknak el kell hagynunk Ma­gyarországot és Izraelbe kell men­nünk”.

*

A The Jerusalem Post ugyancsak Zoltai Gusztávra hivatkozva közölte, hogy jelenleg kétszázezer zsidó él Magyarországon. A magunk részéről valószínűtlennek tartjuk ezt még akkor is, ha folyamatban vannak felmérések a hazai zsidóság lélekszámának megállapítására, és ezek ne­talán a korábbi becslésektől eltérő eredményei zárulnának.

ggy

Címkék:1990-12

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás

Emlékezők és emlékeztetők

1944. október 15-e a borzalmak napjaként vonult be a magyar és a magyarországi zsidóság krónikájába. A nyilasok vették át a...

Diplomácia, óh!

Mi köze van egy negyven éve halott amerikai poli­tikusnak egy ma is élő politikai kalandorhoz, aki mi­közben Goebbelset megszégyenítő módon...

Close