Köves Slomó terjeszkedik, a megvásárolt lap tulajdonosa betársul a Brit Médiába

Írta: Szombat - Rovat: Belpolitika, Politika

A Media1 információi szerint a Pesti Hírlapot teljes egészében megvette a 168 Óra hetilapot, a 168ora.hu és a neokohn.hu internetes oldalakat tulajdonló, de hamarosan a tévés és rádiós szegmensben is erősíteni kívánó, Chabad-EMIH kötődésű Brit Media, és a Brit Mediában ugyanakkor ezután résztulajdonosként és vezérigazgatóként is megjelenik hamarosan Milkovics Pál, a Pesti Hírlap eddigi tulajdonosa. A Pesti Hírlap és a 168 Óra összebútorozik,  a Brit Mediánál pedig pozíciót kap Keresztesi Péter, a Lokál egykori vezetője is.

Köves Slomó, az EMIH vezető rabbija

A Media1 több “bennfentes forrásból” származó értesülése szerint hamarosan hivatalosan is bejelentik, hogy a Pesti Hírlapot kiadó Global Post Hun Kft.  tulajdonost vált, és a cégben Milkovics Pál az alapító tulajdonos mellett nemrég már 20 százaléknyi tulajdonrészt szerző Brit Media Kft. 100 százalékra növeli üzletrészét.

Az ügylettel egyidejűleg Milkovics Pál várhatóan 20% körüli részesedést szerez a megújuló 168 Óra című hetilapot és ennek internetes változatát, a 168ora.hu-t továbbá a tavaly elindított neokohn.hu-t tulajdonló Brit Media Kft.ben.

Milkovics Pál (Fotó: yanrenelt)

Vagyis: miközben Milkovics eladja lapját, a Pesti Hírlapot a Brit Mediának, ő maga is tulajdonossá válik a Brit Mediában, mely a Pesti Hírlapnak is tulajdonosa lesz – írja a Media1, melynek információi szerint Milkovics nemcsak résztulajdonosként jelenik meg a médiaholdingban, de vezérigazgatója is lesz.

A Brit Media résztulajdonos volt Arató András mellett a Klubrádió Zrt.-ben, de azután a vállalat részvénycsomagja egy izraeli állampolgárhoz került, aki azonban vélhetően nem teljesen független az EMIH-hez köthető Brit Media mögötti üzleti körtől. Ha ez így van, a Brit Media akár vissza is térhetne a Klubrádióhoz.

A Media1 utolérte Milkovics Pált, aki értesüléseikről annyit mondott, hogy az ügylettel kapcsolatos megállapodások részleteinek egyeztetése még tart, ezért például még korai lenne arról beszélni, hogy pontosan hány százalékos üzletrésze lesz a 168 Óra körüli holdingcégben. Ugyanakkor nem cáfolta a lap hírét.

Milkovics – a Media1 szerint – néhány 168 Órással beszélgetett is terveiről, és felmerült az is, hogy szeretné, ha a lapok kiegyensúlyozottan működnének, és azokat nem csak baloldali olvasók olvasnák.

Milkovics körül egyébként a HVG360 pár hete közölt híre szerint megjelent a Habony Árpádhoz is köthető, korábban a Lokál című kormányközeli lapnál vezetői pozíciót betöltő Keresztesi Péter, de Milkovics Pál a Media1-nek nyilatkozva tagadta, hogy Habony emberei szeretnének megjelenni a cégben.

Úgy tudják, Milkovics többeknek arról is beszélt, hogy a cégben való megjelenését követően a Brit Media szeretne a televíziós szektorban is megjelenni, illetve rádiós vonalon is erősítenének.

Televíziós vonalon korábban az eladósorba került Hatoscsatorna megvásárlása és teljes átalakítása is felmerült.

Teljes cikk

támogatás
Pop up banner
[popup][/popup]